Hej ogarnięci !!!

Od średniowiecza do współczesności- czyli jak klasa II F przeniosła się w czasie…

21 listopada 2014 roku, podczas wycieczki po Gminie Dębica odwiedziliśmy Osadę Słowiańską w Stobiernej, gdzie mogliśmy się wcielić w średniowiecznego rycerza, poznając dawne zwyczaje i codzienność życia w piastowskiej Polsce. Nauczyliśmy się nawet strzelać z łuku.

Następnie przenieśliśmy się do XIX- wiecznej chaty w Centrum Edukacji Ekologicznej, gdzie nauczono nas pieczenia tradycyjnych „prouzioków” i warzenia ziół. Tam też mogliśmy odwiedzić Park Owadów i Pajęczaków.

Po pokonaniu kilku kilometrów wróciliśmy do współczesności. W Centrum Kultury i Bibliotek w Pustkowie Osiedlu zobaczyliśmy filmy o Gminie Dębica. Dla odpoczynku skorzystaliśmy z atrakcji Kompleksu Basenów „Nemo”.  Po kąpieli zjedliśmy obiad w barze „Alchemik” na terenie kompleksu.

Zwiedzając Ekspozycję Historyczno-Dydaktyczną na Górze Śmierci, na chwilę przenieśliśmy się w czasy II wojny światowej i poznaliśmy bolesną historię naszych terenów.

Końcowym etapem naszej podróży były górzyste tereny Głobikowej. Tam poznaliśmy historię patrona szkoły, mogliśmy podziwiać ogromne dinozaury i obserwować okolicę z wieży widokowej. Ostatnie chwile wycieczki spędziliśmy w świetnej atmosferze piekąc kiełbaski przy ognisku.

To wszystko zobaczyliśmy dzięki przychylności władz Gminy Dębica. Naszym niezastąpionym przewodnikiem był pan Marcin Ciszek- dyrektor CKiB w Pustkowie Osiedlu. Zechcieli się nami opiekować i nam towarzyszyć – wychowawczyni pani Ludmiła Stelmach- Kołodziej oraz pan Ryszard Kulig, za co im serdecznie dziękujemy.