- Szczegóły
-
Kategoria: Erazmus 2023
REGULAMIN REKRUTACJI
Projekt pt. „Ponadnarodowa mobilność uczniów I LO w Dębicy – edycja 2022”
nr 2021-1-PMU-42747
Przedsięwzięcie realizowane w ramach projektu Ponadnarodowa Mobilność Uczniów, którego organizatorem jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020 ze Środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 § Postanowienia ogólne
- Przedsięwzięcie „Ponadnarodowa mobilność uczniów I LO w Dębicy – edycja 2022” o numerze 2021-1-PMU-4274, w ramach której planowana jest mobilność edukacyjna (wyjazd zagraniczny) ucznia, realizowany jest jako działanie “Ponadnarodowa mobilność uczniów” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
- Przedsięwzięcie realizowane jest przez I Liceum Ogólnokształcące im. Króla Władysława Jagiełły w Dębicy, ul. J. Słowackiego 9, 39-200 Dębica, zwane dalej Organizacją Wysyłającą lub Szkołą.
- Organizacją przyjmującą w projekcie jest grecka szkoła Mpakogianni private school, Terpsithea 1, 41500 Larisa, zwana dalej Partnerem Projektu.
- W ramach projektu planowana jest realizacja mobilności w terminie 25.03.2023-05.04.2023 plus 2 dni na dojazd tam i z powrotem.
- W mobilności weźmie udział grupa 20 uczniów Liceum w wieku 15-19 lat z klas I-III.
- Celem głównym projektu jest:Uczeń biorący udział w projekcie nie ponosi kosztów finansowych.
- wzmocnienie kompetencji kluczowych i wiedzy przedmiotowej 20 uczestników mobilności,
- wzmocnienie motywacji i aktywności uczniów, integracja środowiska uczniowskiego,
- wyrównanie szans edukacyjnych osób z mniejszymi szansami (min. 10 osób),
- podniesienie poziomu kompetencji kadry pedagogicznej i zarządzającej (2 osoby, jako opiekunowie, towarzyszący uczniom podczas mobilności)
- wzmacnianie prestiżu Szkoły jako partnera otwartego na współpracę międzynarodową.
- Koszty uczestnictwa pokrywa I Liceum Ogólnokształcące im. Króla Władysława Jagiełły w Dębicy. Środki finansowe pochodzą z przedsięwzięcia „Ponadnarodowa mobilność uczniów I LO w Dębicy – edycja 2022” o numerze 2021-1-PMU-4274.
2 § Zakres wsparcia
- W ramach Projektu wsparciem zostanie objętych 20 uczniów i uczennic, kształcących się w Liceum Ogólnokształcącym w klasach II-III w wieku 16-18 lat, zwanych dalej Uczestnikami Projektu, którzy do udziału w Projekcie zostaną zakwalifikowani na podstawie procedury rekrutacyjnej, przeprowadzonej przez Komisję Rekrutacyjną, w skład której wejdą przedstawiciele Szkoły.
- W projekcie uczestniczyć mogą uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. Króla Władysława Jagiełły w Dębicy.
- W ramach projektów PO WER „Ponadnarodowa Mobilność Uczniów”, każdy jego uczestnik może wziąć udział maksymalnie w jednej zagranicznej mobilności.
- Z projektu nie są wykluczone osoby, które brały już udział w mobilnościach edukacyjnych finansowanych ze środków ERASMUS+, jednak zostaną oni zakwalifikowani w pierwszej kolejności na listę rezerwową i będą mogli wziąć udział w projekcie w przypadku, kiedy lista osób zrekrutowanych, dla których udział w projekcie będzie pierwszą możliwością realizacji zagranicznej mobilności, nie będzie zawierać 20 uczestników.
- Udział w projekcie jest bezpłatny, wszystkie koszty związane z mobilnością, a także działania przygotowawcze są pokrywane przez Szkołę z dofinansowania. Czas trwania mobilności dla każdego Uczestnika wyniesie 12 dni + 2 dni dojazdu, w tym:
- Realizowany program mobilności dla jednego uczestnika wynosi łącznie 60-80 godzin;
- Zajęcia realizowane będą w sposób ciągły przez 2 kolejne następujące po sobie tygodnie;
- Zajęcia będą realizowane przez 5 dni w tygodniu – dni robocze;
- Dobowy wymiar czasu zajęć nie może przekroczyć 8 godzin;
- Czas trwania zajęć uwzględnia przerwy wynikające z przepisów, obowiązujących
w szkole;
- W ramach mobilności 2 dni (weekend) zostaną wykorzystane na poczet realizacji programu kulturowego.
- Uczestnikowi zostanie wyznaczony opiekun w miejscu odbywania zajęć, który będzie czuwał nad prawidłową realizacją działań przez uczestnika, zgodnie z wcześniejszym opracowanym i skonstruowanym programem mobilności.
- W przypadku choroby lub innych nieoczekiwanych zdarzeń losowych, uniemożliwiających stawienie się w miejscu zajęć, uczestnik ma obowiązek poinformować o tym fakcie, w tym samym dniu, opiekuna w miejscu zajęć oraz koordynatora projektu i Szkoły, wskazując jednocześnie dzień powrotu do zajęć celem kontynuowania projektu.
- Szczegółowe zasady odbywania mobilności zostaną zawarte w umowie pomiędzy Uczestnikiem, a Organizacją wysyłającą oraz w regulaminie mobilności. Wzór umowy stanowi Załącznik 3 do Regulaminu Rekrutacji.
- Uczestnik zakwalifikowany do projektu zobowiązany jest przestrzegać zasad i reguł zawartych w porozumieniach, regulaminach i umowach dotyczących niniejszego projektu, niestosowanie się do zasad skutkować może wykluczeniem uczestnika z projektu oraz koniecznością zwrotu poniesionych kosztów.
- Jako okres mobilności rozumie się czas trwania zajęć merytorycznych, realizowanych podczas trwania wyjazdu zagranicznego.
- Zajęcia merytoryczne realizowane w ramach projektu będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku w wymiarze 6-8 h dziennie.
- W ramach mobilności czas wolny poza zajęciami uczestników zostanie wykorzystany na realizację programu kulturowego, integrację oraz wypoczynek.
3 § Komisja Rekrutacyjna
- Na potrzeby projektu zostanie powołana Komisja Rekrutacyjna składająca się
z Przewodniczącego Komisji oraz dwóch jej członków. W skład komisji rekrutacyjnej wchodzić będzie:
- Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej – Agnieszka Panek
- Członek Komisji Rekrutacyjnej – Ewa Nowacka
- Członek Komisji Rekrutacyjnej – Maria Trojanowska
- Do zadań Komisji Rekrutacyjnej należeć będzie: ogłoszenie naboru do projektu, udzielanie informacji na temat rekrutacji i projektu, weryfikacja złożonych zgłoszeń, stworzenie listy zakwalifikowanych, listy rezerwowych oraz w razie konieczności przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej.
- W kwestiach spornych związanych z prowadzeniem naboru uczestników decyzję podejmuje Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej w porozumieniu z Dyrektorem Szkoły.
4 § Rekrutacja uczestników
- Uczestnicy zostaną zakwalifikowani do udziału w projekcie na podstawie procedury rekrutacyjnej.
- Rekrutacja uczestników poprzedzona zostanie kampanią informacyjną na rzecz projektu.
- Rekrutacja będzie realizowana w terminie 24.02-02.03.2023 r.
- Do projektu zostaną zakwalifikowane osoby, które uzyskały największą liczbę punktów.
- W rekrutacji wziąć mogą udział wszyscy uczniowie i uczennice z Liceum Ogólnokształcącego w klasach I-III w wieku 15-19 lat. Wszyscy uczestnicy mają równe prawo dostępu do informacji.
- Informacje o naborze a także wszystkie niezbędne załączniki zostaną umieszczone na stronie internetowej Szkoły tj. https://www.jagiello-debica.edu.pl/, a także
w bibliotece Szkoły.
- W trakcie trwania Rekrutacji informacji oraz wsparcia udzielają uczniom Członkowie Komisji Rekrutacyjnej oraz Koordynator Projektu.
- Procedura rekrutacyjna rozpoczyna się 24.02.2023 o godzinie 08:00, a kończy 02.03.2023
o godzinie 15:00.
- W trakcie trwania procedury rekrutacyjnej kandydaci na uczestników projektu mogą składać dokumenty rekrutacyjne w bibliotece Szkoły.
- Rekrutacja do projektu będzie się odbywać z uwzględnieniem zasady równości szans
i niedyskryminacji oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn.
- Chęć udziału w projekcie uczeń zgłasza poprzez złożenie w bibliotece Szkoły, Formularza Zgłoszeniowego – Załącznik 1.
- Aby „Formularz Zgłoszeniowy” został rozpatrzony przez Komisję, muszą zostać wypełnione wszystkie wymagane pola, dokument musi zostać również opatrzony podpisem kandydata a w razie potrzeby rodzica lub opiekuna prawnego (jeżeli uczeń na dzień zgłaszania swojej kandydatury do udziału w projekcie nie ma ukończonych 18 lat, dokumenty aplikacyjne muszą zostać podpisane również przez rodziców lub opiekunów prawnych).
- Uczniowie zobowiązani są do przekazywania prawdziwych danych w dokumentach aplikacyjnych.
- Szczegóły poprawnego wypełniania dokumentów aplikacyjnych znajdują się w instrukcji stanowiącej Załącznik 2 do Regulaminu Rekrutacji.
- Szczegółowe kryteria rekrutacji są to punkty w ramach wybranych Kryteriów oceny będą przyznawane na podstawie weryfikacji przez Komisję rekrutacyjną merytorycznej części „Formularza Zgłoszeniowego”:
Kryteria rekrutacji:
- Kryterium I - Średnia ocen z ostatniego semestru. Punkty będą przyznawane według następującego wzoru: średnia ocen x 4 pkt. Kandydat może uzyskać maksymalnie 24 punkty.
- Kryterium II - Ocena z zajęć języka angielskiego z ostatniego semestru. Punkty będą przyznawane według następującego wzoru: ocena x 3 pkt. Kandydat może uzyskać maksymalnie 18 punktów.
- Kryterium III – Aktywność w reprezentowaniu szkoły (udział w konkursach, olimpiadach, działalność w samorządach, kołach zainteresowań, organizacja wydarzeń szkolnych, wolontariat, itp.). Kandydat może uzyskać maksymalnie 10 punktów, punktację przyznaje Komisja Rekrutacyjna po ocenie zaangażowania kandydata.
- Kryterium IV – Kryterium zmniejszonych szans (np.: wykluczenie geograficzne, niepełna rodzina, rodzina wielodzietna, sytuacja ekonomiczna, niepełnosprawność, choroby przewlekłe, inne). Kandydat może uzyskać maksymalnie 10 punktów, punktację przyznaje Komisja Rekrutacyjna po ocenie sytuacji kandydata.
- Komisja Rekrutacyjna przyznaje punkty według wyżej wymienionych kryteriów po analizie zgłoszenia ucznia, biorąc pod uwagę zasady obiektywizmu i równego traktowania.
- W przypadku kryterium III i IV punkty zostają przyznane przez Komisję po analizie sytuacji i osiągnięć ucznia po konsultacji z wychowawcami, pedagogiem oraz innymi pracownikami Szkoły, jeśli jest to koniczne.
5 § Ogłaszanie wyników naboru oraz procedura odwoławcza
- Komisja Rekrutacyjna każdorazowo po przeprowadzeniu rekrutacji zbierze się w celu oceny formularzy pod względem formalnym oraz merytorycznym i stworzenia listy rankingowej oraz listy rezerwowej od udziału w projekcie.
- Komisja Rekrutacyjna po przeanalizowaniu zgłoszeń kandydatów tworzy listę rankingową, na której umieszcza uczestników zakwalifikowanych do udziału w projekcie oraz listę rezerwową.
- W przypadku, kiedy dwie osoby uzyskają tę samą liczbę punktów w procesie rekrutacji,
o zakwalifikowaniu kandydata do projektu decyduje Komisja Rekrutacyjna, kluczowe w tym zakresie będzie Kryterium II - Ocena z języka angielskiego, a w dalszej kolejności Kryterium III - Aktywne działania na rzecz szkoły.
- Komisja Rekrutacyjna zbierze się, aby dokonać oceny formularzy. Z zebrania powstanie protokół rekrutacji.
- Wstępna lista osób zakwalifikowanych oraz listy rezerwowe zostaną opublikowane na stronie internetowej Szkoły i udostępnione w bibliotece Szkoły w następnym dniu roboczym od zakończenia rekrutacji tj. 06.03.2023 r. do godz. 10:00.
- Uczniowi, który złożył dokumenty aplikacyjne do projektu, przysługuje możliwość wglądu do oceny swojego zgłoszenia u Komisji Rekrutacyjnej po wcześniejszym kontakcie z Członkami Komisji.
- W przypadku niezakwalifikowania się uczestnika do Projektu, przysługuje mu prawo do wniesienia odwołania.
- Procedurę odwoławczą prowadzi Dyrektor Szkoły.
- Odwołanie od decyzji Komisji składa się w terminie 06.03.2023 do godz. 13:00 do Dyrektora Szkoły na piśmie, wskazując w nim niezgodności co do końcowej oceny formularza zgłoszeniowego lub w zakresie procedury rekrutacyjnej. Dyrektor rozpatruje odwołania i wydaje decyzję o ich uwzględnieniu lub odrzuceniu.
- W przypadku, kiedy po ponownym przeliczeniu punktów Kandydat uzyska inną liczbę punktów niż po weryfikacji formularza za pierwszym razem, Komisja publikuje na stronie www Szkoły oraz w sekretariacie zaktualizowaną listę rankingową oraz listę rezerwową 06.03.2023 do godz. 17:00.
- Czworo uczniów, którzy uzyskali największą ilość punktów w ramach listy rezerwowej ma prawo do wzięcia udziału w zajęciach przygotowawczych. Jeśli z tego prawa zrezygnuje wskazany uczestnik to prawo to przechodzi na kolejną osobę z listy rezerwowej.
- Ostateczna lista osób zakwalifikowanych oraz lista rezerwowa zostaną upublicznione na stronie internetowej Szkoły oraz w Sekretariacie Szkoły do dnia 06.03.2023 r. do godziny 17:00.
- Po opublikowaniu listy osób zakwalifikowanych uczestnicy niezwłocznie potwierdzają swoją gotowość do udziału w projekcie, w tym poprzez podpisanie umowy.
- W przypadku, kiedy uczestnik zostanie zakwalifikowany na podstawie procedury rekrutacyjnej, może odstąpić od uczestnictwa w projekcie, niezwłocznie informując o tym Komisję Rekrutacyjną.
- W przypadku rezygnacji lub niepodpisania umowy z zakwalifikowanym uczestnikiem, na jego miejsce wchodzi kolejna osoba z listy rezerwowej z najwyższą ilością punktów uzyskanych w procesie rekrutacji.
- Lista osób zakwalifikowanych oraz lista rezerwowa będą na bieżąco aktualizowane przez Komisję Rekrutacyjną.
§ 8 Postanowienia końcowe
- Uczestnik projektu ma prawo zgłaszać realizatorowi projektu swoje uwagi i opinie, dotyczące przeprowadzonych działań, w tym oceniać pracę opiekunów, celowość
i przydatność wsparcia oraz sposób jego realizacji.
- Uczestnik projektu ponosi odpowiedzialność za składanie oświadczeń niezgodnych
z prawdą.
- Nadzór organizacyjny i merytoryczny nad realizacją projektu sprawował będzie koordynator projektu z ramienia Szkoły.
- Terminy oraz niektóre założenia projektu będą mogły ulegać modyfikacjom w trakcie jego trwania.
- W przypadku zmian spowodowanych oddziaływaniem pośrednim, bądź bezpośrednim na działania projektowe, Szkoła będzie na bieżąco przekazywać informacje o ewentualnych aktualizacjach.
- W przypadkach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, decyzje podejmuje koordynator projektu z ramienia organizacji wysyłającej w porozumieniu z Komisją Rekrutacyjną.
- Regulamin obowiązuje w okresie trwania projektu.
Załączniki do Regulaminu Rekrutacji:
Zał. 1 Formularz zgłoszeniowy - Uczeń;
Zał. 2 Instrukcja wypełniania formularza zgłoszeniowego;
Zał. 3 Wzór umowy z uczestnikiem
Zał. 4 Program mobilności