Hej ogarnięci !!!

Regulamin rekrutacji

 

REGULAMIN REKRUTACJI

Projekt pt. „Ponadnarodowa mobilność uczniów I LO w Dębicy – edycja 2022”

nr 2021-1-PMU-42747

 

Przedsięwzięcie realizowane w ramach projektu Ponadnarodowa Mobilność Uczniów, którego organizatorem jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020 ze Środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

1 § Postanowienia ogólne

  1. Przedsięwzięcie „Ponadnarodowa mobilność uczniów I LO w Dębicy – edycja 2022” o numerze 2021-1-PMU-4274, w ramach której planowana jest mobilność edukacyjna (wyjazd zagraniczny) ucznia, realizowany jest jako działanie “Ponadnarodowa mobilność uczniów” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
  2. Przedsięwzięcie realizowane jest przez I Liceum Ogólnokształcące im. Króla Władysława Jagiełły w Dębicy, ul. J. Słowackiego 9, 39-200 Dębica, zwane dalej Organizacją Wysyłającą lub Szkołą.
  3. Organizacją przyjmującą w projekcie jest grecka szkoła Mpakogianni private school, Terpsithea 1, 41500 Larisa, zwana dalej Partnerem Projektu.
  4. W ramach projektu planowana jest realizacja mobilności w terminie 25.03.2023-05.04.2023 plus 2 dni na dojazd tam i z powrotem.
  5. W mobilności weźmie udział grupa 20 uczniów Liceum w wieku 15-19 lat z klas I-III.
  6. Celem głównym projektu jest:Uczeń biorący udział w projekcie nie ponosi kosztów finansowych.
    1. wzmocnienie kompetencji kluczowych i wiedzy przedmiotowej 20 uczestników mobilności,
    2. wzmocnienie motywacji i aktywności uczniów, integracja środowiska uczniowskiego,
    3. wyrównanie szans edukacyjnych osób z mniejszymi szansami (min. 10 osób),
    4. podniesienie poziomu kompetencji kadry pedagogicznej i zarządzającej (2 osoby, jako opiekunowie, towarzyszący uczniom podczas mobilności)
    5. wzmacnianie prestiżu Szkoły jako partnera otwartego na współpracę międzynarodową.
  7. Koszty uczestnictwa pokrywa I Liceum Ogólnokształcące im. Króla Władysława Jagiełły w Dębicy. Środki finansowe pochodzą z przedsięwzięcia „Ponadnarodowa mobilność uczniów I LO w Dębicy – edycja 2022” o numerze 2021-1-PMU-4274.

 

2 § Zakres wsparcia

  1. W ramach Projektu wsparciem zostanie objętych 20 uczniów i uczennic, kształcących się w Liceum Ogólnokształcącym w klasach II-III w wieku 16-18 lat, zwanych dalej Uczestnikami Projektu, którzy do udziału w Projekcie zostaną zakwalifikowani na podstawie procedury rekrutacyjnej, przeprowadzonej przez Komisję Rekrutacyjną, w skład której wejdą przedstawiciele Szkoły.
  2. W projekcie uczestniczyć mogą uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. Króla Władysława Jagiełły w Dębicy.
  3. W ramach projektów PO WER „Ponadnarodowa Mobilność Uczniów”, każdy jego uczestnik może wziąć udział maksymalnie w jednej zagranicznej mobilności.
  4. Z projektu nie są wykluczone osoby, które brały już udział w mobilnościach edukacyjnych finansowanych ze środków ERASMUS+, jednak zostaną oni zakwalifikowani w pierwszej kolejności na listę rezerwową i będą mogli wziąć udział w projekcie w przypadku, kiedy lista osób zrekrutowanych, dla których udział w projekcie będzie pierwszą możliwością realizacji zagranicznej mobilności, nie będzie zawierać 20 uczestników.
  5. Udział w projekcie jest bezpłatny, wszystkie koszty związane z mobilnością, a także działania przygotowawcze są pokrywane przez Szkołę z dofinansowania. Czas trwania mobilności dla każdego Uczestnika wyniesie 12 dni + 2 dni dojazdu, w tym:
  • Realizowany program mobilności dla jednego uczestnika wynosi łącznie 60-80 godzin;
  • Zajęcia realizowane będą w sposób ciągły przez 2 kolejne następujące po sobie tygodnie;
  • Zajęcia będą realizowane przez 5 dni w tygodniu – dni robocze;
  • Dobowy wymiar czasu zajęć nie może przekroczyć 8 godzin;
  • Czas trwania zajęć uwzględnia przerwy wynikające z przepisów, obowiązujących
    w szkole;
  • W ramach mobilności 2 dni (weekend) zostaną wykorzystane na poczet realizacji programu kulturowego.
  1. Uczestnikowi zostanie wyznaczony opiekun w miejscu odbywania zajęć, który będzie czuwał nad prawidłową realizacją działań przez uczestnika, zgodnie z wcześniejszym opracowanym i skonstruowanym programem mobilności.
  2. W przypadku choroby lub innych nieoczekiwanych zdarzeń losowych, uniemożliwiających stawienie się w miejscu zajęć, uczestnik ma obowiązek poinformować o tym fakcie, w tym samym dniu, opiekuna w miejscu zajęć oraz koordynatora projektu i Szkoły, wskazując jednocześnie dzień powrotu do zajęć celem kontynuowania projektu.
  3. Szczegółowe zasady odbywania mobilności zostaną zawarte w umowie pomiędzy Uczestnikiem, a Organizacją wysyłającą oraz w regulaminie mobilności. Wzór umowy stanowi Załącznik 3 do Regulaminu Rekrutacji.
  4. Uczestnik zakwalifikowany do projektu zobowiązany jest przestrzegać zasad i reguł zawartych w porozumieniach, regulaminach i umowach dotyczących niniejszego projektu, niestosowanie się do zasad skutkować może wykluczeniem uczestnika z projektu oraz koniecznością zwrotu poniesionych kosztów.
  5. Jako okres mobilności rozumie się czas trwania zajęć merytorycznych, realizowanych podczas trwania wyjazdu zagranicznego.
  6. Zajęcia merytoryczne realizowane w ramach projektu będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku w wymiarze 6-8 h dziennie.
  7. W ramach mobilności czas wolny poza zajęciami uczestników zostanie wykorzystany na realizację programu kulturowego, integrację oraz wypoczynek.

 


3 § Komisja Rekrutacyjna

  1. Na potrzeby projektu zostanie powołana Komisja Rekrutacyjna składająca się
    z Przewodniczącego Komisji oraz dwóch jej członków. W skład komisji rekrutacyjnej wchodzić będzie:
  • Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej – Agnieszka Panek
  • Członek Komisji Rekrutacyjnej – Ewa Nowacka
  • Członek Komisji Rekrutacyjnej –  Maria Trojanowska
  1. Do zadań Komisji Rekrutacyjnej należeć będzie: ogłoszenie naboru do projektu, udzielanie informacji na temat rekrutacji i projektu, weryfikacja złożonych zgłoszeń, stworzenie listy zakwalifikowanych, listy rezerwowych oraz w razie konieczności przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej.
  2. W kwestiach spornych związanych z prowadzeniem naboru uczestników decyzję podejmuje Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej w porozumieniu z Dyrektorem Szkoły.

4 § Rekrutacja uczestników

  1. Uczestnicy zostaną zakwalifikowani do udziału w projekcie na podstawie procedury rekrutacyjnej.
  2. Rekrutacja uczestników poprzedzona zostanie kampanią informacyjną na rzecz projektu.
  3. Rekrutacja będzie realizowana w terminie 24.02-02.03.2023 r.
  4. Do projektu zostaną zakwalifikowane osoby, które uzyskały największą liczbę punktów.
  5. W rekrutacji wziąć mogą udział wszyscy uczniowie i uczennice z Liceum Ogólnokształcącego w klasach I-III w wieku 15-19 lat. Wszyscy uczestnicy mają równe prawo dostępu do informacji.
  6. Informacje o naborze a także wszystkie niezbędne załączniki zostaną umieszczone na stronie internetowej Szkoły tj. https://www.jagiello-debica.edu.pl/, a także
    w bibliotece Szkoły.
  7. W trakcie trwania Rekrutacji informacji oraz wsparcia udzielają uczniom Członkowie Komisji Rekrutacyjnej oraz Koordynator Projektu.
  8. Procedura rekrutacyjna rozpoczyna się 24.02.2023 o godzinie 08:00, a kończy 02.03.2023
    o godzinie 15:00.
  9. W trakcie trwania procedury rekrutacyjnej kandydaci na uczestników projektu mogą składać dokumenty rekrutacyjne w bibliotece Szkoły.
  10. Rekrutacja do projektu będzie się odbywać z uwzględnieniem zasady równości szans
    i niedyskryminacji oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn.
  11. Chęć udziału w projekcie uczeń zgłasza poprzez złożenie w bibliotece Szkoły, Formularza Zgłoszeniowego – Załącznik 1.
  12. Aby „Formularz Zgłoszeniowy” został rozpatrzony przez Komisję, muszą zostać wypełnione wszystkie wymagane pola, dokument musi zostać również opatrzony podpisem kandydata a w razie potrzeby rodzica lub opiekuna prawnego (jeżeli uczeń na dzień zgłaszania swojej kandydatury do udziału w projekcie nie ma ukończonych 18 lat, dokumenty aplikacyjne muszą zostać podpisane również przez rodziców lub opiekunów prawnych).
  13. Uczniowie zobowiązani są do przekazywania prawdziwych danych w dokumentach aplikacyjnych.
  14. Szczegóły poprawnego wypełniania dokumentów aplikacyjnych znajdują się w instrukcji stanowiącej Załącznik 2 do Regulaminu Rekrutacji.
  15. Szczegółowe kryteria rekrutacji są to punkty w ramach wybranych Kryteriów oceny będą przyznawane na podstawie weryfikacji przez Komisję rekrutacyjną merytorycznej części „Formularza Zgłoszeniowego”:

Kryteria rekrutacji:

  • Kryterium I - Średnia ocen z ostatniego semestru. Punkty będą przyznawane według następującego wzoru: średnia ocen x 4 pkt. Kandydat może uzyskać maksymalnie 24 punkty.
  • Kryterium II - Ocena z zajęć języka angielskiego z ostatniego semestru. Punkty będą przyznawane według następującego wzoru: ocena x 3 pkt. Kandydat może uzyskać maksymalnie 18 punktów.
  • Kryterium III – Aktywność w reprezentowaniu szkoły (udział w konkursach, olimpiadach, działalność w samorządach, kołach zainteresowań, organizacja wydarzeń szkolnych, wolontariat, itp.). Kandydat może uzyskać maksymalnie 10 punktów, punktację przyznaje Komisja Rekrutacyjna po ocenie zaangażowania kandydata.
  • Kryterium IV – Kryterium zmniejszonych szans (np.: wykluczenie geograficzne, niepełna rodzina, rodzina wielodzietna, sytuacja ekonomiczna, niepełnosprawność, choroby przewlekłe, inne). Kandydat może uzyskać maksymalnie 10 punktów, punktację przyznaje Komisja Rekrutacyjna po ocenie sytuacji kandydata.
  1. Komisja Rekrutacyjna przyznaje punkty według wyżej wymienionych kryteriów po analizie zgłoszenia ucznia, biorąc pod uwagę zasady obiektywizmu i równego traktowania.
  2. W przypadku kryterium III i IV punkty zostają przyznane przez Komisję po analizie sytuacji i osiągnięć ucznia po konsultacji z wychowawcami, pedagogiem oraz innymi pracownikami Szkoły, jeśli jest to koniczne.

 

5 § Ogłaszanie wyników naboru oraz procedura odwoławcza

  1. Komisja Rekrutacyjna każdorazowo po przeprowadzeniu rekrutacji zbierze się w celu oceny formularzy pod względem formalnym oraz merytorycznym i stworzenia listy rankingowej oraz listy rezerwowej od udziału w projekcie.
  2. Komisja Rekrutacyjna po przeanalizowaniu zgłoszeń kandydatów tworzy listę rankingową, na której umieszcza uczestników zakwalifikowanych do udziału w projekcie oraz listę rezerwową.
  3. W przypadku, kiedy dwie osoby uzyskają tę samą liczbę punktów w procesie rekrutacji,
    o zakwalifikowaniu kandydata do projektu decyduje Komisja Rekrutacyjna, kluczowe w tym zakresie będzie Kryterium II - Ocena z języka angielskiego, a w dalszej kolejności Kryterium III - Aktywne działania na rzecz szkoły.
  4. Komisja Rekrutacyjna zbierze się, aby dokonać oceny formularzy. Z zebrania powstanie protokół rekrutacji.
  5. Wstępna lista osób zakwalifikowanych oraz listy rezerwowe zostaną opublikowane na stronie internetowej Szkoły i udostępnione w bibliotece Szkoły w następnym dniu roboczym od zakończenia rekrutacji tj. 06.03.2023 r. do godz. 10:00.
  6. Uczniowi, który złożył dokumenty aplikacyjne do projektu, przysługuje możliwość wglądu do oceny swojego zgłoszenia u Komisji Rekrutacyjnej po wcześniejszym kontakcie z Członkami Komisji.
  7. W przypadku niezakwalifikowania się uczestnika do Projektu, przysługuje mu prawo do wniesienia odwołania.
  8. Procedurę odwoławczą prowadzi Dyrektor Szkoły.
  9. Odwołanie od decyzji Komisji składa się w terminie 06.03.2023 do godz. 13:00 do Dyrektora Szkoły na piśmie, wskazując w nim niezgodności co do końcowej oceny formularza zgłoszeniowego lub w zakresie procedury rekrutacyjnej. Dyrektor rozpatruje odwołania i wydaje decyzję o ich uwzględnieniu lub odrzuceniu.
  10. W przypadku, kiedy po ponownym przeliczeniu punktów Kandydat uzyska inną liczbę punktów niż po weryfikacji formularza za pierwszym razem, Komisja publikuje na stronie www Szkoły oraz w sekretariacie zaktualizowaną listę rankingową oraz listę rezerwową 06.03.2023 do godz. 17:00.
  11. Czworo uczniów, którzy uzyskali największą ilość punktów w ramach listy rezerwowej ma prawo do wzięcia udziału w zajęciach przygotowawczych. Jeśli z tego prawa zrezygnuje wskazany uczestnik to prawo to przechodzi na kolejną osobę z listy rezerwowej.
  12. Ostateczna lista osób zakwalifikowanych oraz lista rezerwowa zostaną upublicznione na stronie internetowej Szkoły oraz w Sekretariacie Szkoły do dnia 06.03.2023 r. do godziny 17:00.  
  13. Po opublikowaniu listy osób zakwalifikowanych uczestnicy niezwłocznie potwierdzają swoją gotowość do udziału w projekcie, w tym poprzez podpisanie umowy.
  14. W przypadku, kiedy uczestnik zostanie zakwalifikowany na podstawie procedury rekrutacyjnej, może odstąpić od uczestnictwa w projekcie, niezwłocznie informując o tym Komisję Rekrutacyjną.
  15. W przypadku rezygnacji lub niepodpisania umowy z zakwalifikowanym uczestnikiem, na jego miejsce wchodzi kolejna osoba z listy rezerwowej z najwyższą ilością punktów uzyskanych w procesie rekrutacji.
  16. Lista osób zakwalifikowanych oraz lista rezerwowa będą na bieżąco aktualizowane przez Komisję Rekrutacyjną.

 

§ 8 Postanowienia końcowe

  1. Uczestnik projektu ma prawo zgłaszać realizatorowi projektu swoje uwagi i opinie, dotyczące przeprowadzonych działań, w tym oceniać pracę opiekunów, celowość
    i przydatność wsparcia oraz sposób jego realizacji.
  2. Uczestnik projektu ponosi odpowiedzialność za składanie oświadczeń niezgodnych
    z prawdą.
  3. Nadzór organizacyjny i merytoryczny nad realizacją projektu sprawował będzie koordynator projektu z ramienia Szkoły.
  4. Terminy oraz niektóre założenia projektu będą mogły ulegać modyfikacjom w trakcie jego trwania.
  5. W przypadku zmian spowodowanych oddziaływaniem pośrednim, bądź bezpośrednim na działania projektowe, Szkoła będzie na bieżąco przekazywać informacje o ewentualnych aktualizacjach. 
  6. W przypadkach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, decyzje podejmuje koordynator projektu z ramienia organizacji wysyłającej w porozumieniu z Komisją Rekrutacyjną.
  7. Regulamin obowiązuje w okresie trwania projektu.

 

Załączniki do Regulaminu Rekrutacji:

Zał. 1 Formularz zgłoszeniowy - Uczeń;

Zał. 2 Instrukcja wypełniania formularza zgłoszeniowego;

Zał. 3 Wzór umowy z uczestnikiem

Zał. 4 Program mobilności

 

Aktywna tablica

Nasza szkoła realizuje projekt Priorytet 3 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025

Licznik odwiedzin

Odsłon artykułów:
3957460

Szukaj