Tweet |
1) Art. 134 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 poz. 737 ze zm.)
2) Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 03 kwietnia 2025 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego dla publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. z 2025 r. poz. 464).
3) Zarządzenie Nr 3/2025 Podkarpackiego Kuratora Oświaty z dnia 20 stycznia 2025 r. w sprawie określenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów, do klas I publicznych szkół ponadpodstawowych, na semestr pierwszy klas I publicznych szkół policealnych i publicznych branżowych szkół II stopnia oraz do publicznych szkół podstawowych dla dorosłych i liceów ogólnokształcących dla dorosłych, na rok szkolny 2025/2026 w województwie podkarpackim.
4) Zarządzenie Nr 5/2025 Podkarpackiego Kuratora Oświaty z dnia 27 lutego 2025 r. w sprawie wykazu zawodów wiedzy artystycznych i sportowych organizowanych w roku szkolnym 2024/2025 które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej w województwie podkarpackim.
§ 1
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY:
Rekrutacja będzie prowadzona elektronicznie. Do dyspozycji uczniów został oddany elektroniczny system wspomagania scentralizowanej rekrutacji do szkół pod nazwą vEdukacja Nabór. Jest on dostępny pod adresem https://podkarpacie.edu.com.pl
1.O kolejności przyjęć kandydatów do wybranej klasy decyduje suma punktów uzyskanych za: oceny na świadectwie ukończenia szkoły, świadectwo ukończenia szkoły z wyróżnieniem, szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie oraz punkty stanowiące wynik egzaminu zewnętrznego.
2.Kandydat ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej może otrzymać w postępowaniu rekrutacyjno-kwalifikacyjnym maksymalnie 200 punktów.
3.W przypadku przeliczenia na punkty ocen z przedmiotów uwzględnianych w procesie rekrutacji, wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły, za oceny wyrażone w stopniu:
a) celującym – przyznaje się po 18 punktów;
b) bardzo dobrym – przyznaje się po 17 punktów;
c) dobrym – przyznaje się po 14 punktów;
d) dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów;
e) dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty
4.Za świadectwo ukończenia szkoły z wyróżnieniem przyznaje się 7 punktów.
5.Za szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły, w tym za:
a)uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
b)uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim:
c)uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
d)uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem, o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim przeprowadzanym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy o systemie oświaty:
e)uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego zwycięskim tytułem w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1–4, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu(zgodnie z Zarządzeniem Nr 5 /2025 Podkarpackiego Kuratora Oświaty z dnia 27 lutego 2025 r. w sprawie wykazu zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych w roku szkolnym 2024/2025, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej w woj. podkarpackim) :
6.W przypadku, gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, o których mowa w pkt. 5, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
7.Za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu przyznaje się 3 punkty.
8.Przeliczanie na punkty egzaminu ósmoklasisty, to wynik przedstawiony w procentach z:
10.Laureat lub finalista ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureat konkursu o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim, przeprowadzonych zgodnie z przepisami, przyjmowani są w pierwszej kolejności do klasy pierwszej.
11.Formularz wniosku składany jest do dyrektora szkoły i podlega weryfikacji i akceptacji.
12.Kandydaci zakwalifikowani do danego oddziału potwierdzają wolę podjęcia nauki przez dostarczenie:
13.Przy równej ilości punktów uzyskanych przez kandydatów stosuje się dodatkowe kryteria(ex-aequo) do momentu zróżnicowania kandydatów:
14.Dokumenty wymagane przy składaniu oryginałów świadectw:
inne deklaracje (dostępne w sekretariacie szkoły)
§ 2
1. Dyrektor liceum przydziela dla każdej klasy drugi język obcy spośród języków: j. francuski, j. hiszpański, j. niemiecki, j. rosyjski.
2. Uczniowie wybierają jeden z przydzielonych przez dyrektora języków.
3. W przypadku, gdy w klasie istnieją rozbieżności w liczebności grup drugiego języka obcego o przydziale do grupy językowej decyduje ogólna liczba punktów otrzymana w procesie rekrutacji.
§ 3
Terminy rekrutacji:
1) Od 19 maja 2025 r. do 13 czerwca 2025 r. do godz. 1500 – składanie przez kandydatów wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, wygenerowanych z elektronicznego systemu rekrutacji w swojej szkole podstawowej wraz z dokumentami.
2) Od 27 czerwca 2025 r. do 07 lipca 2025 r. do godz. 1500– dotyczy uczniów spoza powiatu dębickiego uzupełnienie wniosku o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz innych osiągnięciach uwzględnianych w procesie naboru (dotyczy kandydatów nieobjętych elektronicznym systemem naboru)
3) Do 15 lipca 2025 r. do godz. 1200 – podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia;
4) Od 15 lipca 2025 r. do 18 lipca 2025 r. do godz. 1400 – potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli podjęcia nauki poprzez złożenie oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego.
5) 21 lipca 2025 r. do godz. 1200– podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły.
6) do 25 lipca 2025 r. - wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia
7) do 3 dni od dnia wystąpienia o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia
8) do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia - wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej
9) do 3 dni od dnia złożenia odwołania do dyrektora szkoły - Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej