Hej ogarnięci !!!
Tweet |
Już po raz ósmy Instytut Pamięci Narodowej zorganizował ogólnopolski projekt „Kamienie Pamięci”, w którego realizację od kilku lat włączają się uczniowie naszej szkoły. Tegoroczna edycja projektu nosi tytuł „Życie za Życie”, i jest poświęcona pamięci Polaków ratujących Żydów w okresie II wojny światowej.
W naszej szkole podsumowanie projektu odbyło się 16 lutego. W uroczystości uczestniczyli zaproszeni goście : pani dr Anna Wilczyńska, dyrektor Wydziału Oświaty, oraz pan Zenon Fajger, pracownik rzeszowskiego oddziału IPN. Pan Fajger w niezwykle ciekawym wykładzie przybliżył nam sytuację ludności żydowskiej w okresie międzywojennym i w czasie wojny. Jego wystąpienie raz jeszcze uświadomiło nam okrucieństwa Holokaustu. W drugiej części uroczystości swoje projekty przedstawili nasi koledzy: Julia Dziadosz, Marcelina Hybel, Kaja Różańska i Kacper Ciszek, tworzący jeden zespół, oraz indywidualnie Karolina Chmura. Ich prezentacje przybliżyły nam postacie niezwykłe - osoby mieszkające w okolicach Dębicy, które pomagały żydowskim rodzinom w czasie wojny. Na zakończenie mogliśmy obejrzeć wystawę, przygotowaną przez IPN, poświęconą Sprawiedliwym wśród Narodów Świata, oraz tym, którzy dzięki nim przeżyli Holokaust.
Ogólnopolskie podsumowanie projektu odbyło się 26 maja w WSPiA w Rzeszowie. Uczestniczyli w nim uczniowie, reprezentujący naszą szkołę. Eksperci - pracownicy IPN i wyższych uczelni - oceniali prace prezentowane przez grupy z całej Polski. W trakcie uroczystej gali otrzymaliśmy kolejne Kamienie Pamięci, symbolicznie upamiętniające postacie bohaterów tegorocznej edycji konkursu.
Harmonogram Matury w 2024r. - dla uczniów liceum strona 4
Informacja o sposobie organizacji i przeprowadzania Egzaminu Maturalnego w 2024r.
Komunikat o sposobie dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu maturalnego 2023/2024
Informacja o materiałach i przyborach pomocniczych w 2024r.
Komunikat o egzamine maturalnym z informatyki 2024r.
Nasza szkoła realizuje projekt Priorytet 3 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025