Tweet |
![]() |
W dniu 24 pażdziernika w ZSZ1 odbyły się zawody w dryżynowych biegach przełajowych . Naszą szkołę reprezentowały : Bieszczad Karina, Chryń Maja , Czerniecka Weronika , Grzyb Beata, Mika Anna, Sobuś Aleksandra , Szczepanik Julia. Dziewczęta dzielnie walczyły i wkrótce czeka ich miejsce na podium . Opiekunem grupy była Justyna Lach.
![]() |
W dniu 24 października na obiektach ZSZ nr1 w Dębicy odbyły się zawody w Drużynowych Biegach Przełajowych na dystansie 1000 m dziewcząt i 1200m chłopców. Drużynę chłopców reprezentowali: Kacper Pociask 4d, Kacper Gałat 2i, Maksymilian Żyłka 2i, Aleksander Dobosz 1a, Karol Persak 3a, która zajęła 3 miejsce.
![]() |
![]() |
![]() |
Najlepszym zawodnikiem z naszej szkoły okazał się Kacper Pociask, który zajął 3 miejsce wśród wszystkich zawodników.
![]() |
![]() |
Wysokie 3 miejsce w klasyfikacji drużynowej zawdzięczamy jednak całej drużynie, która walczyła do ostatnich metrów. GRATULACJE 👏
Opiekun: Tomasz Czajowski
![]() |
![]() |
Uczniowie naszej szkoły w dniu 24.10.2024 r. uczestniczyli w konkursie szachowym, który rozpoczynał się w całej polsce punktualnie o godzinie 9.00. Konkurs polegał na prawidłowym rozwiązaniu 30 zadań o różnym stopniu trudności w ciągu godziny. Do konkursu zgłosiło się 8 osób: S. Strzałka 1b, K. Książek 2a, K. Dańczak 2b, O. Kruszyński 2f, H, Pieniążek 3a, J. Strózik, M. Mikuła i M. Matłok 4a. Po zakończeniu konkursu prace konkursowe zabrał kurier a wyniki będą znane za kilka tygodni. Dla najlepszych szkół, zawodników przewidziane są nagrody. Organizatorem i opiekunem uczestników był nauczeciel wychowania fizyczego: Bartłomiej Szarek.
Ostatnie dni w były naprawdę intensywne!
Bardzo!
Co się działo? Już opowiadamy!
Zajęcia w szkole – wiadomo, tematyczne warsztaty i wykłady, a także zajęcia integracyjne i sportowe. Grupy kontynuowały prace nad blogiem. Uczniowie opisywali ciekawostki o wielowiekowej tradycji kulinarnej Grecji, wyszukiwali informacje, tworzyli grafiki, analizowali dane i inne źródła.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Uczniowie na mobilności indywidualnej, pracując nad swoimi projektami, intensywnie rozwijali materiały, przygotowując teksty i grafiki oraz analizując zebrane informacje, by jak najlepiej przedstawić tematy, nad którymi pracują. Każdy z nich sumiennie realizuje swój program, dostosowując go do swoich zainteresowań i kierunku kształcenia.
![]() |
![]() |
![]() |
Po zajęciach odwiedziliśmy m.in. malownicze Litochoro, urokliwą miejscowość położoną u stóp mitycznego Olimpu. Spacer po wąskich uliczkach, z widokiem na majestatyczne góry, to była prawdziwa uczta dla oczu. Odbyliśmy też wędrówkę po wąwozie Enipeas, gdzie spotkaliśmy... hmmm wyjątkowego jegomościa:) Udaliśmy się także na targ w Leptokarii, gdzie można było spróbować lokalnych produktów – oliwy, serów, przypraw i oliwek. Klimat tradycyjnych greckich targów to ważny element życia lokalnej społeczności, który udało nam się doskonale poczuć.
![]() |
![]() |
![]() |
Niestety, nasza erasmusowa przygoda zbliża się ku końcowi. Jutro ostatni dzień! Z jednej strony tęsknimy za domem i nie możemy się doczekać, by podzielić się z Wami naszymi wrażeniami. Z drugiej strony, smutno nam, że ta niesamowita podróż dobiega końca... Ale przed nami jeszcze kilka atrakcji, które na pewno osłodzą ten moment.
![]() |
Do usłyszenia już wkrótce!
![]() |
W dniu 18 październik 2024 roku został rozstrzygnięty konkurs " Projekt graficzny okładki". Konkurs miał na celu promowanie czytelnictwa i zachęcanie uczniów do sięgania po książki poprzez artystyczne podejście do literatury. Zadaniem uczestników było wykonanie projektu okładki wybranej lektury szkolnej (wchodzącej w skład kanonu lektur obowiązkowych lub uzupełniających). Jury wyłoniło laureatów konkursu:
Emilia Tworzydło z klasy 2A - „Makbet” Williama Szekspira – 1 miejsce
Barbara Skóra z klasy 3D -„Lalka” Bolesława Prusa - 2 miejsce
Julia Kula z klasy 3H - „Lalka” Bolesława Prusa – 3 miejsce
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali nagrody rzeczowe. Gratulujemy zwycięstwa w konkursie i życzymy dalszych sukcesów.
![]() |
Wciąż wspominamy weekend pełen wrażeń! Wzięliśmy udział w programie kulturowym, który odkrył przed nami skarby Riwiery Olimpijskiej. Zwiedzanie kluczowych zabytków tego regionu to nie tylko podróż w czasie, ale także okazja do lepszego zrozumienia,jak antyczna cywilizacja Grecji wpłynęła na współczesny świat. Było swietnie!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Czy wiecie, że niektóre sceny filmu Mamma Mia! były kręcone na wyspie Skiathos? Tam właśnie byliśmy! Skiathos, to urocza, mała wyspa, słynąca z malowniczych plaż i krystalicznie czystej wody. Skiathos jest częścią archipelagu Sporad Północnych i posiada aż 60 plaż, co czyni ją idealnym miejscem dla miłośników natury. Nasza podróż statkiem na wyspę była pełna emocji – piękne widoki, śpiewy, tańce, a mimo wczesnej pory – humory nam dopisywały!
![]() |
![]() |
W programie znalazło się także coś dla miłośników historii i duchowości – odwiedziliśmy Meteory, jedno z najważniejszych miejsc sakralnych w Grecji. To kompleks imponujących klasztorów zbudowanych na szczytach stromych skał, który wpisany jest na listę UNESCO. Ich historia sięga XIV wieku, a dzięki położeniu na trudno dostępnych szczytach, Meteory były schronieniem dla mnichów szukających spokoju i ochrony przed najeźdźcami. Widok na klasztory na tle nieba i gór robi ogromne wrażenie i skłania do refleksji nad połączeniem natury i duchowości.
![]() |
![]() |
![]() |
Dziś już powróciliśmy do naszych zadań projektowych. Zajęcia, warsztaty i intensywna praca – dzieje się dużo, a my jesteśmy gotowi na kolejne wyzwania. Dobrego tygodnia! Będziemy się jeszcze odzywać!
Pobudka! Dzień dobry!
Jakie plany na weekend? Nasze są zjawiskowe, ale o tym napiszemy Wam już po weekendzie. Jesteśmy podekscytowani!
Póki co, łapcie świeżutki update z ostatnich kilku dni.
W skrócie: zajęcia, nauka, komputery, integracja i... świetna zabawa!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Nasza przygoda w Grecji nabiera tempa! Za nami intensywne dni. W szkole partnerskiej odbywały się różnorodne zajęcia tematyczne. Pracowaliśmy także nad projektami, doskonaląc nasze umiejętności cyfrowe. Tworzyliśmy grafiki i przygotowywaliśmy materiały na bloga – zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Dbałość o szczegóły i kreatywność są kluczowe, bo wszystkie prace muszą być atrakcyjne dla odbiorców i jednocześnie spójne wizualnie.
Uczniowie przebywający na mobilności indywidualnej także intensywnie pracują. Uczestniczą w zajęciach zgodnie z własnym programem i pracują nad swoim projektem, rozwijając kompetencje zgodnie z wybranym profilem.
![]() |
![]() |
![]() |
Nasza mobilność to jednak nie tylko praca przy komputerze. Bierzemy też udział w zajęciach terenowych, podczas których odkrywamy bogactwo greckiej historii i tradycji. Odwiedziliśmy zamek Platamon, średniowieczną twierdzę u podnóża Olimpu. Spacer wśród tych malowniczych ruin przeniósł nas w czasie, a niezwykłe widoki na okolicę na pewno zostaną z nami na długo. A do tego – na naszej drodze spotkaliśmy niespodziewanego gościa – żółwia, który spokojnie wędrował po ścieżce! Zajęcia terenowe odbyły się także w Palaios Panteleimonas – wiosce, która wygląda jak otwarte muzeum. Spacerując po wąskich uliczkach, mieliśmy okazję zobaczyć, jak kiedyś żyli Grecy.
![]() |
![]() |
![]() |
Kultura grecka w praktyce? Tak! Wzięliśmy udział w warsztatach tańca w amfiteatrze, gdzie pod okiem profesjonalnego instruktora uczyliśmy się tradycyjnych greckich tańców. Ruch, muzyka i zabawa to świetny sposób na naukę i integrację.
A skoro o integracji mowa – wieczorna dyskoteka to moment, na który wszyscy czekali.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Erasmus+ to nie tylko edukacja, ale także możliwość zbudowania nowych relacji, wspólnych wspomnień i świetnej zabawy. I tego właśnie teraz doświadczamy!
Dobrego weekendu!
Uczestnicy projektu "Smaki i tradycja w historii kuchni greckiej" (2024-1-PL01-KA121-SCH-000206747)
My na miejscu! Jest ciepło i słonecznie, więc humory dopisują A już zupełnie na poważnie – mobilność uznajemy za otwartą! Uczestnicy projektu "Smaki i tradycja w historii kuchni greckiej" (2024-1-PL01-KA121-SCH-000206747) meldują się z Grecji!
![]() |
![]() |
Nasza grupa 21 uczniów, którzy przebywają na mobilności grupowej, ma już za sobą pierwsze dni pełne wrażeń. Uczniowie zostali podzieleni na grupy oraz ustalono role projektowe. Omówiono przebieg i program mobilności. Rozpoczęli już także prace nad zadaniem projektowym - tworzą bloga, którego tematem przewodnim jest kuchnia grecka. Ich zadaniem jest opracowanie materiałów w językach polskim i angielskim – na blogu znajdą się wpisy o m.in. takich tematach: Historia kuchni starożytnej Grecji, Religia i jedzenie czy Wpływ Greków na kuchnię współczesną. Odbyła się prezentacja oraz warsztaty z obsługi narzędzi do tworzenia i publikowania blogów. Uczniowie analizowali materiały zebrane podczas przygotowań do mobilności, wybierali grafikę, motyw przewodni oraz kluczowe elementy bloga. Dodatkowo, rozpoczęli pracę nad pierwszymi wpisami.
![]() |
![]() |
![]() |
Zapowiada się smakowicie i ciekawie, prawda?
Równocześnie 5 uczniów, którzy realizują indywidualne programy, rozpoczęło swoje zadania. Każdy z nich uczestniczy w zajęciach zgodnie ze swoim kierunkiem kształcenia i pracuje nad prezentacją tematycznie dopasowaną do swojego profilu. Prezentacje zostaną przygotowane w dwóch językach: polskim i angielskim. Uczniowie poznali już zakres swoich zadań. Program stawia na samodzielność, odpowiedzialność oraz refleksję nad różnorodnymi kulturami, co daje uczniom szansę na poszerzenie perspektyw i rozwój w międzynarodowym środowisku.
![]() |
![]() |
A co robimy po zajęciach? Zwiedzamy okolicę i poznajemy najbliższe otoczenie! Tym razem udaliśmy się do Platamonas na grę terenową. Celem gry było odkrywanie uroków miasta, poznawanie jego historii oraz integrowanie się w grupach. Uczniowie, podzieleni na zespoły, otrzymali zestaw zadań do wykonania, które były związane z ciekawymi miejscami w Platamonas.
![]() |
![]() |
Gra rozwijała umiejętności współpracy, orientacji w terenie oraz komunikacji w języku angielskim. To była świetna okazja do integracji i nauki w nieco innej, bardziej dynamicznej formie!
Wierni tradycji, 14 października, świętowaliśmy w naszej szkole Dzień Edukacji Narodowej. Tegoroczne obchody wpisały się w jubileusz 125 - lecia szkoły i były wyjątkowe.
Uroczystość uświetniła obecność wielu zaproszonych Gości, których powitała i wygłosiła słowo wstępne, dyrektor szkoły pani Ludmiła Stelmach-Kołodziej.
Wydarzenie rozpoczęło się odsłonięciem muralu z wizerunkiem Jana Sztaudyngera - poety, fraszkopisarza oraz byłego profesora naszej szkoły - nauczyciela języka polskiego w roku szkolnym 1927/1928. Odsłonięcia dokonała wnuczka poety - pani Dorota Sztaudynger.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Społeczność I LO pielęgnuje pamięć i popularyzuje twórczość Jana Sztaudyngera. Od kilku lat organizowane są konkursy, zachęcające młodzież do własnej twórczości, wzorem Mistrza.
W tegorocznej edycji młodzież oraz dorośli zostali zaproszeni do napisania fraszek inspirując się słowami: szkoła, nauczyciel, uczeń. Jury w składzie: pani Monika Rojek-Kałek - dyrektor MiPBP w Dębicy, pani Agnieszka Majba-Pochwat - redaktor tygodnika „Obserwator lokalny” oraz pani Halina Niziołek - emerytowana nauczycielka naszej szkoły wyłoniły laureatów konkursu. „Fraszkujący” finaliści otrzymali pamiątkowe dyplomy, nagrody, a nade wszystko gratulacje od pani Doroty Sztaudynger. Wyniki konkursu - w załączeniu.
![]() |
![]() |
Dzień Nauczyciela to również dobry czas na docenienie pracy nauczycieli.
Medal Komisji Edukacji Narodowej otrzymała pani Agnieszka Zapał - Róg, a nagrodę Kuratora Oświaty otrzymał Bartłomiej Szarek.
Nagrody Dyrektora Szkoły otrzymały panie: Jadwiga Biernacka, Kinga Gliniany, Regina Kontrabecka-Zapór, Justyna Lach, Agnieszka Mądro, Katarzyna Mielecka, Agnieszka Panek, Katarzyna Pawełek, Irena Stawarz oraz pan Marek Śmietana i ksiądz Jakub Bączek. Nagrodzonym gratulujemy.
![]() |
![]() |
W dalszej części akademii, wystąpiła pani Marta Bonarek-Socha, która w pięknej prelekcji zaprezentowała dorobek literacki Jana Sztaudyngera - autora ponad 5000 fraszek.
Szczególnym punktem dzisiejszego święta, było wystąpienie pani Doroty Sztaudynger.
![]() |
![]() |
W części artystycznej akademii wzięli udział uczniowie, użyczając swoich talentów muzycznych, wokalnych, recytatorskich i prezenterskich.
![]() |
Uroczystość przygotowali nauczyciele: pani Renata Maciejowska, pani Maria Trojanowska, pani Agnieszka Moździoch, pani Ewelina Kumięga i pan Marek Śmietana.
W sposób szczególny podziękowania kierujemy do Gości z Zakopanego: Pani Doroty Sztaudynger oraz pani Barbary Barszcz – przedstawicielki Stowarzyszenia „Fraszka” im. Jana Sztaudyngera.
Wyniki konkursu - "Festiwal fraszek"
Rusza projekt „Nowoczesna szkoła - zadowoleni uczniowie”
Projekt pt. ,, Nowoczesna szkoła - zadowoleni uczniowie” złożony w ramach konkursu nr naboru FEPK.07.12-IP-004/23 w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, Priorytet 7 Działanie 07.12 Szkolnictwo ogólne numer umowy o dofinansowanie projektu FEPK.07.12-IP-0103/23-00
Całkowita wartość projektu wynosi 1 993 104,01 zł, a kwota dofinansowania to 1 744 209,61 zł.
Dzięki współfinansowaniu w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027”, projekt wspiera równy dostęp do wysokiej jakości edukacji. Jego realizacja będzie zgodna z unijnymi zasadami równości szans, niedyskryminacji oraz zrównoważonego rozwoju, dbając o to, aby wszystkie działania były dostępne zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli z różnymi potrzebami.
Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji w I Liceum Ogólnokształcącym im. Króla Władysława Jagiełły w Dębicy. Cel zostanie zrealizowany w okresie październik 2024 - sierpień 2026 r. poprzez kompleksowe wsparcie (m.in. poprzez zajęcia dodatkowe i warsztaty dla uczniów, warsztaty dla rodziców, szkolenia oraz studia podyplomowe dla nauczycieli, wyjazdy studyjne dla uczniów, doposażenie pracowni przedmiotowych oraz wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dla uczniów).
W ramach projektu zostaną zrealizowane następujące Zadania:
Zadanie 1 Zajęcia dodatkowe i warsztaty dla uczniów
Zadanie 2 Podniesienie kwalifikacji i kompetencji nauczycieli oraz kadry zarządzającej
Zadanie 3 Doposażenie pracowni przedmiotowych
Zadanie 4 Wizyty studyjne dla uczniów
Zadanie 5 Warsztaty dla rodziców
Zadanie 6 Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dla uczniów
Grupą docelową projektu będzie: 540 uczniów I LO w Dębicy klasy od I do IV, 80 nauczycieli zatrudnionych w I LO w Dębicy, 30 przedstawicieli rodziców dzieci uczęszczających do I LO Dębica.
Rezultatem projektu będzie:
- Uzyskanie kwalifikacji/kompetencji przez 80 przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty,
- Uzyskanie kwalifikacji/kompetencji przez 540 uczniów,
![]() |
![]() |
W dniu 10.10.2024 r. uczniowie naszej szkoły na zaproszenie uczelni WSPIA uczestniczyli w święcie bezpiczeństwa. Jest to impreza cykliczna. Młodzież mogła uczestniczyć nie tylko w wykładach - 1 OGÓLNOOOLSKI KONGRES BEZPIECZEŃSTWA MŁODZIEŻY, ale również pokazach dynamicznych cieszących się dużym zainteresowaniem.
![]() |
W dniu 9 pażdziernika na stadionie ZSZ1 odbyły się sztafetowe biegi przełajowe. Naszą szkołę reprezentowały : Beata Grzyb, Zuzanna Blichaż, Maja Chryń, Weronika Czerniecka, Zuzanna Raś, Aleksandra Sobuś, Julia Szczepanik. Zawodniczki dzielnie walczyły i ostatecznie zajęły czwarte miejsce. Opiekę sprawowała Justyna Lach.